معرفی بهترین انیمه های 2020

همه ی ما در دوران کودکی و نوجوانی خود انیمه های زیادی در ژانرهای متفاوتی دیده ایم و کلی با آنها خاطره داشته ایم. مگر می شود کسی انیمه سریالی فوتبالیست ها را فراموش کند. کل روز را به انتظار قسمت بعدی آن می نشستیم تا ببینیم آیا توپ وارد دروازه می شود یا نه. انیمه ها در واقع سبکی از نقاشی و پویانمایی با کامپیوتر است که معمولا بر اساس مجموعه های مانگا ساخته شده اند و ماجراهایی فراتر از واقعیت و تخیلی دارند و ما را با دنیایی متفاوت رو به رو می کنند. در این قسمت می خواهیم شما را با بهترین انیمه های سال 2020 آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

معرفی بهترین انیمه های 2020

انیمه Sword Art Online

رمان‌های تخیلی هنر شمشیرزنی آنلاین یکی از محبوب ترین مانگاهای ژاپنی می باشد که استقبال زیاد از آن سبب شد تا فیلم و انیمه ای سریالی در سه فصل تولید شود و باز هم موفقیت خود را ثابت کند و در کشور های دیگری همچون آمریکا، مکزیک، استرالیا، فرانسه، آلمان، روسیه و کره‌جنوبی پخش شود. فصل اول این انیمه در تاریخ ۶ اکتبر ۲۰۱۸ تا تاریخ ۳۰ مارس ۲۰۱۹ اکران گردید. فصل دوم و سوم آن نیز همانند فصل اول بسیار جذاب می باشد و توانسته است نظر همه را به خود جلب کند.

انیمه Goblin Slayer Movie: Goblin’s Crown

Goblin Slayer Movie: Goblin’s Crown (جن کش: تاج و تخت جن ها) انیمه ای تخیلی به کارگردانی تاکاهارو اوزاکی بر اساس رمانی با همین نام و نویسندگی کومو کاگیو در ۱ فوریه ۲۰۲۰ توسط استودیو White Fox اکران گردید. ماجرای این انیمه از این قرار است که ماجراجویانی از سراسر جهان به منظور پیوستن به انجمن بزرگ آماده خدمت هستند. راهبه ای جوان نیز که تلاش کرده است تیم خود را تشکیل دهد اما با بحران بزرگی رو به رو می شود و می تواند به کمک گابلین کشی نجات پیدا کند. به همین دلیل راهبه نیز تصمیم می گیرد به این گابلین کش در رسیدن به هدفش یعنی از بین بردن تمام گابلین ها کمک کند.

Haikyuu!!: To the Top

انیمه آبشار سرنوشت!!!: به سوی قله نیز یکی دیگر از بهترین و محبوب ترین انیمه های سال 2020 است. فصل اول این انیمه زیبا و فلسفی در اکتبر سال ۲۰۱۶ به کارگردانی سوسومو میتسوناکا به عرصه تصویر کشیده است. آبشار سرنوشت نیز همچون دیگر انیمه ها ورزشی در مورد افرادی بازنده است که تلاش می کنند موفقیتی کسب کنند و در این میان با ماجراهای جالبی رو به رو می شوند. فصل چهارم این انیمه در دو بخش منتشر می شود. اولین بخش آن در تاریخ ۱۰ ژانویه 2020 پخش گردید و دیگری طبق برنامه ریزی ها باید در ۱۱ ژوئیه منتشر می گردید اما به دلیل شیوع  بیماری کرونا پخش آن به تعویق افتاده و تاریخ جدید آن هنوز مشخص نشده است.

انیمه Attack on Titan: The Final Season

انیمه ی زیبای حمله به تایتان بر اساس مجموعه مانگایی با همین نام ساخته شده است که فصل اول آن به کارگردانی تتسورو آراکی در تاریخ 6 آوریل 2013 پخش گردید و فصل دوم آن نیز به کارگردانی در سال 2017 به اکران درآمد و توانست توجه همگان را به جلب کند به طوری که طرفدارانش بی صبرانه منتظر فصل آخر آن هستند. ماجرای Attack on Titan از این قرار است که موجودات غول پیکری به نام تایتان تا مرز نابودی انسان ها پیش می روند و انسان نیز برای نجات جان بازماندگان دیوار بزرگی را احداث می کنند. اما تایتانی بزرگ موفق می شود این دیوار را خراب کند. با تخریب و کشته شدن مادر جوانی به نام ارن، او تصمیم می گیرد برای انتقام گرفتن از آن ها  به گروه مبارز ملحق شوند.

The Promised Neverland

امان از بیماری کرونا که همه را از کار و زندگی انداخته است. حتی اکران برخی از انیمه ها نیز به تعویق افتاده است که پخش انیمه The Promised Neverlan نیز از این ماجرا مستثنی نیست و طرفداران آن باید تا سال آینده منتظر اکرانش بمانند. این انیمه سریالی از روی کتاب کمیک به همین نام ساخته و به تصویر کشیده شده است و ماجرا در مورد شخصیت هایی به نام نورمن و اما است که از کودکی در پرورشگاهی با هم بزرگ شده اند. آنها متوجه می شوند که این پرورشگاه مکانی برای پرورش کودکان به منظور غذای شیاطین است.

انیمه To Your Eternity

خبر خوبی برای دوستداران انیمه های سریالی داریم به تازگی قرار است انیمه ای برگرفته از مانگایی تحت عنوان To Your Eternity به کارگردانی ماساهیکو موراتا در ماه اکتبر امسال توسط استودیوی Brain’s Base منتشر گردد. داستان آن درباره موجودی جاودانه و بی احساس و بودن هویتی به نام فوشیست که به زمین فرستاده شده است.  او می تواند به هر شکل و قالبی که در اطرافش است دربیاید. در این میان هنگامی که به شکل بچه ای تغییر ظاهر می دهد، زندگی و احساسات او را  بررسی می کند و سبب می شود مسیر زندگی اش عوض شود.

سنگ شکنی کلیه چیست؟

سنگ شکنی روشی ا ست که طی آن ؛ امواج شوک دهنده از خارج  به بدن وارد شده و سنگ موجود در آن منطقه را مورد تهاجم قرار داده و باتعداد و شدت ضربات معین می شکند.
سنگ شکنی برون اندامی با امواج شوک ( (Extracorporeal Shock Wave Lithotripsy که مخفف آن((ESWL   می باشد, تکنیکی که در آن می توان بدون انجام عمل جراحی؛  سنگهای کلیه و حا لب و مثانه  را درمان نمود. در این روش از امواج ا لتراسوند (فراصوت) با انرژی بالا که قا بلیت عبور از با فتهای بدن را دارند ؛ جهت شکستن سنگ به قطعات کوچکتر استفاده می شودکه قا بلیت دفع همراه با جریان ادرار را دارد ؛ عموماً جهت کمک به آرامش بیمار و کاهش اضطراب و درد وی ممکن است از مسکن برای بزرگسالان و از بیهوشی برای کودکان استفا ده شود و درسنگ شکنی به این روش نیازی  به بستری بیمار در بخش نمی باشد

سنگ های کلیوی سنگ هایی کوبررسی و سخت هستند که می توانند در یکی از کلیه ها و یا هر دوی آن ها تشکیل شوند. اگر در ادرار عدم تعادل از لحاظ مقدار نمک ها و مواد معدنی وجود داشته باشد، فرد می تواند به سنگ های کلیوی مبتلا شود.

این سنگ ها اغلب به اندازه ی کافی کوبررسی هستند که بدون آسیب زدن، خود به خود از طریق ادرار به خارج از بدن رانده شوند. اما اگر قابلیت خارج شدن را نداشته باشند، پزشک ممکن است روش دفع سنگ کلیه با امواج سنگ شکن را توصیه کند.

درمان شما ممکن است کاملا به گونه ای که در این مطلب توضیح داده شده نباشد، اما پزشک انجام دهنده ی روش درمانی، قبل از عمل توضیح خواهد داد که چه مواردی در این روش درمانی رخ می دهند.

آماده شدن برای سنگ شکنی برون اندامی

پزشک شما در مورد چگونگی آماده شدن برای این روش درمانی، توضیح خواهد داد. سنگ شکنی برون اندامی معمولا به صورت سر پایی و یک روزه و بدون نیاز به هرگونه بی هوشی انجام می شود و به این معناست که، فرد در حین عمل هوشیار مانده و در همان روز می تواند به خانه برود.

پزشک ممکن است یک آرامبخش برای آرامش و یک آمپول ضد درد برای فرد تجویز کند. در روز عمل می توان مایعات صاف مانند آب نوشید اما به مدت ۴ ساعت قبل از عمل نباید چیزی خورده شود.

اگر داروهایی مانند قرص های فشار خون مصرف می کنید به مصرف آن ها ادامه دهید، مگر اینکه پزشکتان، شما را از این کار منع کند.

پزشک یا رادیوگراف در مورد اینکه چه اتفاقی قرار است قبل، حین و بعد از عمل رخ دهد، با شما صحبت خواهد کرد و از هرگونه دردی که ممکن است تحمل کنید، شما را با خبر می سازد. این فرصتی است برای شما جهت دانستن دقیق آن چیزی که قرار است رخ دهد.

جایگزین های سنگ شکنی برون اندامی

ممکن است قادر باشید تا از روش های جایگزین این روش، استفاده کنید. این کار بستگی به اندازه، چگالی و موقعیت سنگ کلیوی شما دارد. تعدادی از گزینه هایی که می توانید داشته باشید، عبارتند از:

#از بین بردن سنگ از طریق یورتروسکوپی

اگر سنگ کلیه دارید که به میزنای شما وارد شده است، جراح شما می تواند از اشعه های لیزر برای شکستن سنگ های کلیه استفاده کند. میزنای ها لوله هایی هستند که هر کلیه را به مثانه وصل می کنند.

یک ابزار باریک و دراز به نام یورتروسکوپ به درون مثانه و از آنجا به درون میزنای برای تاباندن این اشعه های لیزر جهت شکستن سنگ ها فرستاده می شود. فرد معمولا برای این عمل به صورت عمومی بیهوش می شود. جراح ممکن است یک فنر در میزنای قرار دهد تا از هرگونه انسداد در آینده توسط این سنگ ها جلوگیری شود.

#نفرولیتوتومی از طریق پوست

 اگر سنگ کلیه بزرگ و یا در جایی نامناسب باشد، جراح جهت برداشتن آن سنگ، ابزاری را از کمر به درون کلیه وارد می کند. این روش درمانی معمولا تحت بیهوشی عمومی انجام می پذیرد.

درمان دارویی پزشکی

اگر سنگ کلیه کوچکتر از ۱۰ میلی متر یا یک سانتی متر باشد، پزشک ممکن است داروهایی را برای کمک به دفع آن از طریق ادرار تجویز کند.

در حین سنگ شکنی برون اندامی چه اتفاقاتی رخ می دهد؟

سنگ شکنی برون اندامی بین نیم تا یک ساعت طول می کشد. معمولا در هر جلسه ی درمانی، یک کلیه درمان می شود. تکنسین یا پرستاری که روش درمانی را اجرا می کند از شما می خواهد که به پشت یا رو دراز بکشید. این بستگی دارد که سنگ کلیوی در کلیه است و یا در میزنای قرار دارد.

از آنجایی که دستگاه می تواند گاهی پر سر و صدا باشد ممکن است آن ها به فرد یک هدفون برای گوش دادن به موسیقی حین انجام کار بدهند.

پرستار یا تکنسین ممکن است از امواج فراصوت، برای مشخص کردن محل دقیق سنگ های کلیوی، استفاده کند. سپس به پوست فرد، ژل اعمال خواهند کرد و از دستگاهی به نام حسگر لیتوتریپتر برای تابیدن امواج صوتی پر قدرت، به سمت هر کدام از سنگ های کلیه، استفاده می کنند.

آن ها مرحله به مرحله قدرت امواج صوتی را که می تابند، بیشتر می کنند. باید سعی شود فرد در حین انجام روش درمانی حرکت نکند، زیرا ممکن است سنگ از موقعیت در نظر گرفته شده خارج شود.

فرد ممکن است دردی در کلیه ها و یک درد گزنده در پوست کمر به خاطر امواج صوتی پر قدرت احساس کند. بسته به تعداد سنگ های کلیوی ممکن است به بیش از یک درمان، برای رهایی کامل از سنگ های کلیوی، نیاز باشد.

ESWL یکی از متداول ترین روش های درمان سنگ های کلیه و حالب است که یکی از کم عارضه ترین آنها در این زمینه است که هم در اطفال و هم در بزرگسال قابل استفاده می باشد.

مزایا ESWL 

✅ در ESWL نیاز به جراحی ندارد.

✅ غالباً نیاز به بیهوشی و بستری ندارد.

✅ کم هزینه است و عوارض کمتری دارد.

✅ در اطفال و افراد تک کلیه هم قابل استفاده می باشد.

ایب ESWL 

# انجام ESWL در خانم باردار ممنوع است.

# شانس شکستن سنگ در حالب تحتانی کمتر از 50 درصد است.

# تمام سنگ های کلیوی به راحتی قابل شکستن با دستگاه سنگ شکنی ESWL  نیستند (مانند سنگ سیستئینی).

# در بهترین شرایط میزان موفقیت سنگ شکنی حدود 85 درصد است.

# در مورد سنگ های بزرگتر از 2-5/1 سانتی متر مناسب نبوده و ممکن است به چند نوبت سنگ شکنی نیاز باشد.

# در کلیه غیرطبیعی، در سرطان کلیه وجود عفونت کلیه یا عفونت مجاری ادراری قابل استفاده نیست.

اقدامات قبل از انجام سنگ شکن ESWL  

✅ زنان در سنین باروری باید آزمایش بارداری منفی به همراه داشته باشند.

✅ آزمایش کامل و کشت ادرار یک هفته قبل را (برای اطمینان از نداشتن عفونت ادراری) همراه داشته باشید.

✅ در صورت داشتن پیس میکر (دستگاه ضربان ساز قلبی)، اجازه کتبی پزشک متخصص قلب الزامی می باشد.

✅ پزشک را از داروهای مختلفی که مصرف می کنید مطلع سازید.

✅ مصرف بروفن، ناپروکسن، آسپرین، وارفارین، دی پیریدامول، پلاویکس، آساکول تیکلوپیدین و سایر داروهای رقیق کننده خون را به مدت 7-5 روز قبل از سنگ شکنی قطع کنید. (بانظر پزشک معالج)

✅ سایر داروهای فشارخون، قلب، تیروئید و … را در ساعت مقرر با کمی آب میل کنید.

✅ به مدت حداقل 6 ساعت قبل از سنگ شکنی ESWL  می بایست ناشتا باشید (آب و غذا نخورید).

✅ در صورت داشتن بیماری ز مینه ای خاصی مثل بیماری دیابت، فشارخون، آسم و … در موقع پذیرش به پرسنل و پزشک حاضر اطلاع دهید.

✅ در صورت داشتن دندان مصنوعی، قبل از سنگ شکنی باید خارج شود.

✅ شب قبل از سنگ شکنی ESWL  پس از صرف شام سبک (2ساعت بعد) یک شیشه روغن کرچک یا 4 عدد قرص بیزاکودیل (بانظر پزشک) برای کمک به یافتن دقیق محل سنگ در حین سنگ شکنی، میل نمایید. در صورت انجام سنگ شکنی در بعد از ظهر، روغن کرچک را یک ساعت پس از صبحانه میل نمایید.

✅ بهتر است یک نفر همراه با خود داشته باشید.

✅ مدارک پزشکی (عکس و آزمایش) داروهایی که مصرف می کنید و دستور سنگ شکنی را به همراه داشته باشید.

اقدامات حین سنگ شکن ESWL  

✅ مددجو پس از پوشیدن لباس مخصوص بر روی تخت دستگاه سنگ شکن به پشت دراز می کشد.

✅ برای او راه وریدی تعبیه و سرم وصل می شود.

✅ با نظر پزشک بیهوشی و ارولوژیست مقیم واحد سنگ شکن ممکن است آنتی بیوتیک، مسکن، ضد تهوع یا شل کننده عضلانی تزریق شود.

✅ با تنظیم دستگاه و روشن کردن آن امواج صوتی از داخل بدن از ناحیه پهلو به کلیه حاوی سنگ تابانده می شود تا سنگ ها شکسته شود.

✅ مدت زمان سنگ شکن بسته به شرایط مختلف معمولاً از 30 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد.

عوارض احتمالی

سنگ شکنی با دستگاه در بیشتر موارد بی خطر است ولی موارد زیر ممکن است اتفاق بیافتد:

۱- درد و خونریزی: که گاهی نیاز به بستری شدن و تزریق خون دارد.

۲- عفونت کلیه و مجاری ادراری

۳- ایجاد انسداد در مسیر ادراری به وسیله سنگ های شکسته شده

۴- باقی ماندن قسمتی از سنگ در بدن و نیاز به انجام سایر اقدامات درمانی

۵- ایجاد زخم در معده یا روده کوچک (بسیار نادر)

۶- وقوع مشکلاتی در عملکرد کلیه، پس از انجام سنگ شکنی

در حین سنگ شکنی کلیه انتظار چه چیزی را داشته باشیم؟

سنگ شکنی کلیه معمولا به صورت سرپایی و خیلی سریع انجام می شود. بدین معنا که شما در یک روز عمل کرده و در همان روز برای رفتن به منزل مرخص می شوید.

قبل از انجام عمل باید به بیمارستان رفته و روپوش مخصوص عمل را پوشیده و بر روی میز خاصی دراز بکشند. در حین عمل لیتوتریپسی باید بر روی همین میز ثابت بمانید. سپس داروهای آرام بخش به شما داده می شود و از آنتی بیوتیک جهت جلوگیری از عفونی شدن بدن استفاده خواهد شد.

در حین لیتوتریپسی امواج پر انرژی شوک از بدن شما رد می شوند تا به سنگ های کلیه رسیده و آن ها را تکه تکه کنند. این امواج صوتی سنگ ها را به تکه های کوچک تر تبدیل کرده که به راحتی از طریق سیستم ادراری از بدن تخلیه می شوند.

پس از انجام عمل و قبل از رفتن به منزل باید به مدت دو ساعت در بیمارستان تحت نظر پزشکان و پرستاران باقی بمانید. شاید پزشک معالج بخواهد که شب پس از عمل در بیمارستان بستری بمانید. طوری برنامه ریزی کنید که پس از عمل به مدت یک تا دو روز در خانه استراحت کنید. همچنین نوشیدن مایعات فراوان به مدت چند هفته پس از لیتوتریپسی ایده بسیار خوبی است. این کار به کلیه های شما کمک می کند هرچه در آنها باقی مانده است را خارج کند.

ریسک های عمل لیتوتریپسی

همچون اکثر روش های درمانی دیگر، در عمل لیتوتریپسی نیز ریسک هایی وجود دارد که باید آن ها را قبل از انجام این عمل در نظر بگیرید و پیرامون آن ها با پزشک معالج خود صحبت کنید.

ممکن است در این عمل با مشکل خون ریزی داخلی مواجه شده و به انتقال خون نیاز پیدا کنید. ممکن است عفونتی پیدا کرده یا حتی با آسیب کلیه در هنگامی که یک تکه از سنگ جریان ادرار را مسدود می کند مواجه شوید. این عمل می تواند منجر به آسیب کلیه شما شود و ممکن است کلیه پس از لیتوتریپسی همچون سابق کارکرد کامل و مناسب نداشته باشد.

از جمله مشکلات و ریسک های جدیدی و احتمالی لیتوتریپسی می توان به فشار خون بالا یا نارسایی کلیه اشاره کرد.

معرفی دستگاه هایفو دابلو

هایفو دابلو دستگاهی برای لیفت غیرتهاجمی صورت و کشیدن پوست صورت و لیفت ابرو است که در آن از انرژی اولتراسوند برای لیفت پوست شل و افتاده استفاده می‌شود.درمان بدون درد و پس از آن نیاز به مراقبت و استراحت کردن نیست. دستگاه انرژی متمرکز و با شدت بالای اولتراسوند را گسیل می‌کند و بدون برش یا آسیب زدن به سطح پوست به ساختارهای عمقی انتقال می‌دهد. به این ترتیب فرایند کلاژن‌سازی طبیعی در بدن القاء می‌شود. در نتیجه پوست به مرور سفت و کشیده می‌شود و جوانی و شادابی دوران جوانی را بازمی‌یابد.
 هایفو دابلو برای درمان شل شدن و افتادگی پوست به کار برده می‌شود. این دستگاه فوق‌العاده برای لیفت ابرو کاملاً ایمن است، با بالا بردن ابروهای افتاده حالت عبوس و خسته را از چهره می‌زداید و شادابی و زیبایی را به چهره برمی‌گرداند. یک پنجم بیماران بلافاصله پس از درمان متوجه بهبود به دست آمده می‌شوند. نتایج ظرف سه هفته بهتر می‌شود. اما این پایان راه نیست، نتایج پس از سه ماه کلاژن‌سازی باز هم بهبود می‌یابد و پس از شش ماه کاملاً چشمگیر خواهد شد.
آیا هایفو را می‌توان جایگزین لیفت کشیدگی (لیفتینگ) صورت و جوانسازی محسوب کرد؟

افتادگی و شل شدن بافت‌های پیوندی یکی از نتایج بالا رفتن سن و گذر زمان است.

این دستگاه بافت‌های پیوندی شل  شده را سفت می‌کند و باعث بالا رفتن و کشیده و محکم شدن ناحیه‌های شل و افتاده می‌شود. لایه بافتی تحت درمان همان بافتی است که جراح زیبایی آن را در جراحی لیفت صورت یا لیفت ابرو و پیشانی می‌کشد و جابجا می‌کند. بنابراین هایفو تراپی جایگزینی مناسب برای جراحی، به ویژه برای افرادی است که آمادگی انجام جراحی ندارند یا می‌خواهند نتایج جراحی زیبا را بهبود دهند.

هایفوتراپی (هایفو) چیست؟

در هایفوتراپی از انرژی مافوق صوت (اولتراسوند) برای نفوذ عمقی در زیر لایه پوست و چربی صورت استفاده می‌شود تا بافت پیوندی به شیوه‌ای ملایم و موثر هدف قرار داده شود. انرژی تولید شده پوست ناحیه مورد نظر را به صورت کنترل شده و در حد پایین گرم می‌کند. این حرارت سلول‌ها را به تولید کلاژن تحریک می‌کند و باعث جوانسازی بافت می‌شود. پوست بالغ پس از فقط یک جلسه هایفوتراپی دوباره مانند زمان جوانی شروع به فعالیت می‌کند.

الف- اثر انی بلافاصله بعد از انجام ان بصورت لیفت یا کشیدگی صورت دیده میشود 

ب- بعد از سپری شدن چند ماه از درمان به علت کلاژن سازی تدریجی  پوست  سفت‌تر  می‌شود. چشم‌ها جوان‌تر و بازتر به نظر می‌رسد، ابروها بالاتر می‌رود، چین و چروک‌ها و خطوط روی صورت صاف کمتر و پوست به دلیل بازیابی خاصیت ارتجاعی نرم‌تر و منعطف‌تر می‌شود.

ناحیه‌های قابل درمان با هایفوتراپی

متداول‌ترین ناحیه‌های قابل درمان به روش هایفوتراپی عبارت است از:
ابرو و پیشانی
چانه
گردن
گونه
بخش پایین صورت(فک)
خط فک و غبغب


هایفو پوست صورت جایگزین جراحی نیست و برای افرادی مناسب است که می‌خواهند لیفت گردن و صورت انجام دهند، اما برای جراحی آماده نیستند یا تمایلی به انجام جراحی ندارند.هایفو روشی غیرجراحی برای لیفت است که می‌توان آن را همزمان با دیگر درمان‌های غیرجراحی ضدپیری انجام داد تا بهترین نتیجه ممکن حاصل شود.
عمق‌های مختلف نفوذ


عمق ۱٫۵ میلی‌متر: درمان در این سطح به منظور روشن کردن پیگمانتاسیون (تجمع رنگدانه‌ها) و روشن کردن پوست انجام می‌شود. میزان ملانین پس از چهار جلسه درمان‌ هفتگی هایفو در عمق ۱٫۵ میلی‌متر کاهش محسوسی می‌یابد.
عمق ۳ میلی‌متر: گرم کردن بافت در عمق ۳ میلی‌متر عموماً به منظور کشیدن و سفت کردن پوست انجام می‌شود. هایفو در این عمق ناحیه‌ای را هدف قرار می‌دهد که کلاژن ساختاری در آنجا قرار دارد و تولید کلاژن را با تحویل انرژی دقیق تحریک می‌کند.
عمق ۴٫۵ میلی‌متر: در این عمق اثر لیفتینگ به دست می‌آید. سیستم آپونوروز عضلانی سطحی (SMAS) معمولاً در این عمق قرار دارد. لایه SMAS لایه‌ای است که جراح آن را در عمل لیفت محکم می‌کند. بنابراین بیمار در اثر تحریک و کشیدن لایه SMAS در عمق ۴٫۵ میلی‌متری از همان نتایج لیفتینگ برخوردار می‌شود.

دستگاه هایفو کره ای

HIFU، موج اولتراسوندی با شدت بالاتر از 5 Watt/cm² میباشد که توانایی رخنه کردن به عمق دلخواه در بدن و متمرکز شدن در آن بخش، بدون آسیب به بافت‌های موجود درراه را دارد. از این ویژگی، جهت راه‌یابی به لایه SMAS، در دستگاه‌های لیفتینگ به‌کارگیری می شود.

 

مکانیسم یا سازوکار عمل دستگاه هایفو دابلو

✅تحریک فیبروبلاستها به ساخت کلاژن در درم رتیکولر

✅ به راه‌اندازی فرآیند Collagen Remodeling در درم

✅ ساختن Thermal Coagulation Zone در لایه SMAS←کاهش مساحت فوری و همیشگی این لایه

✅ افزایش دما تا نزدیک 70-65 درجه در اطراف Thermal Coagulation Zone ها و به راه افتادن فرآیند ساخت و Remodeling کلاژن در لایه SMAS ←افزایش الاستیسیته این لایه

 

تئوری درمان هایفو دابلو HIFU :

HIFU (سونوگرافی با شدت شدید) انرژی در لایه SMAS 3 تا 4.5 میلیمتر پایینتر از سطح پوست متمرکز میشود تا یک منطقه انعقادی حرارتی کوچکتر از 1 میلیمتر تولید کند. در این منطقه یک واکنش حرارتی بالا در دمای 60 درجه سانتیگراد یا بالاتر اتفاق می افتد که موجب انقباض لایه SMAS و بازسازی کالج برای کشیدن و بلند کردن پوست می شود.

کاربرد دستگاه هایفو دابلو

✅جوانسازی

✅افزایش قوام و پایداری و الاستیسیته پوست

✅لیفتینگ صورت یا چهره و گردن

✅از میان بردن چین‌وچروک ریز همانند چروک‌های ظریف پیرامون چشم‌ها

✅کاهش گودی خطوط نازولبیال

✅بالا کشیدن ابروها

✅ سونوگرافی پوست

 

برتری‌های استفاده دستگاه هایفو دابلو

✅لیفتینگ بسیار قوی تنها با یک جلسه

✅توانایی انجام لیفتینگ و جوان‌سازی، تنها در یک جلسه درمانی

✅عدم آسیب بافت‌های محیطی

✅عدم ایجاد آسیب در اپیدرم یا پوش بافت

✅مجهز به پروب تصویربرداری بسیار دقیق و ازاین‌رو توانایی ساختن تصاویر ریزبین از بافت هدف، پیش و هنگام درمان

✅عدم نیاز به استراحت و مراقبت‌های ویژه پیش و پس از انجام فرآیند

✅ وابسته نبودن به تیپ‌های پوستی

✅وابسته نبودن به فصل

✅دارای تأییدیه‌های معتبر جهان مانند ISO, CE, KFDA

 

✅ زمان ماندگاری لیفتینگ با این روش چه اندازه است؟

از آنجائی که ایجاد اسکار، عملی غیرقابل‌بازگشت است، لیفتینگ با این روش، بازگشت ندارد، ولی پیشروی روند پیری امری پیشگیری ناپذیر است، ازاین‌رو احتمال نیاز به تکرار فرآیند با توجه به شرایط زندگی بیمار، وجود دارد.

 

✅ آیا فرآیند هایفوتراپی دردناک است؟

خیر. با آگاهی به کم بودن شمار پایانه‌های عصبی در لایه SMAS، انجام این فرآیند با کمترین میزان درد همراه بوده، اگرچه می‌توان گفت که بدون درد است.

 

✅ تیمارهای پس از دابلوتراپی چیست؟

شستشو با آب سرد و به‌کارگیری از مرطوب‌کننده و ضد آفتاب، تنها مراقبت موردنیاز پس از دابلوتراپی است.

 

✅ چه زمان پس از دابلوتراپی می‌توان آرایش کرد؟

بی‌درنگ پس از شستشوی چهره پس از دابلوتراپی، می‌توان از مواد آرایشی استفاده کرد.

 

✅ آیا پس از دابلوتراپی تورم و اریتم در نواحی درمان درست می‌شود؟

خیر. با آگاهی به نبود ایجاد آسیب در بافت‌های غیر هدف، تورم و اریتم پس از دابلوتراپی درست نمی‌شود.

 

✅ لیفت با هایفو تهاجمی ست یا نه ؟

✅ چند جلسه هایفو لازم است؟

✅ مناطق ممنوع هم دارد؟

✅ نتیجه از کی قابل رویت است ؟

✅ هرجلسه چقدر زمان می برد ؟

✅ هر بیمار چقدر هزینه دارد؟

✅ ماندگاری نتایج تا چند وقت بعد از درمان است ؟

✅ فاصله بین جلسات هایفو چقدر باید باشد ؟